У Кропивницькому відбулась дискусія у рамках роботи мережі «Творці майбутнього»

Перша у новому році дискусія у межах роботи мережі «Творці майбутнього» відбулася на Кіровоградщині 25-го січня. На зустрічі, участь в якій взяли більше десятка молодих людей, йшлося про міжнародні програми мобільності для молоді.

За словами координаторки мережі «Творці майбутнього» на Кіровоградщині Олени Сінченко, існує безліч безкоштовних освітніх програм, грантів та стипендій для студентів і науковців, а також активістів та волонтерів громадянського суспільства.

 

Виступаючи перед учасниками зібрання, пані Олена наголосила, що шлях до міжнародної освіти варто почати із класифікації стипендійних міжнародних програм. На її думку, такі програми можна поділити на певні групи за різними критеріями. По-перше, за цільовою аудиторією. Часто в аплікаційних документах це зазначається як «eligibility». Загалом вона ділиться на академічну аудиторію, активістів та волонтерів громадянського суспільства та інші (зокрема, люди, які працюють і прагнуть підвищити кваліфікацію тощо). Найбільше стипендійних програм в Україні існує саме для академічного середовища: для студентів, які їдуть за кордон вчитися, а також для аспірантів (докторантів) чи викладачів, які проводять дослідження.

- Слід зауважити, що часто немає вікових обмежень для студентів і викладачів. На магістерську програму ви можете вступати у будь-якому віці. Лише у певних програмах встановлено мінімальну і максимальну вікову межу (наприклад, 25—35 років). Але таких небагато, — радить Олена Сінченко.

На її думку, обираючи навчальну програму, молоді із Кропивницького слід визначитися з її рівнем або умовами навчання, які вона передбачає програма бакалаврського рівня (undergraduate level), магістерського рівня (graduate level), аспірантського (post-graduate level чи PhD) та для дослідників чи викладачів зі ступенем (post-doctorate level post-doc).

Варто також взяти до уваги, що магістерські ступені поділяються на M. A. (Master of Art) i M. Sc. (Master of Science). Відмінність полягає у типі освіти: якщо це гуманітарні та суспільні науки, які не передбачають обрахунків, використання точних методів тощо, то ви отримаєте M. A. Здобуваючи знання у природничій та технічній сферах, матимете ступінь M. Sc.

На думку ініціаторки зустрічі – координаторки мережі «Творці майбутнього» Олена Сінченко, варто також зважати на тривалість міжнародних стипендійних програм. За цією ознакою їх доцільно поділити на довготривалі, середньотривалі і короткотривалі. А ще визначальною є мова навчання. Більшість програм є англомовними. Це і північноамериканські програми (США, Канада), і європейські. Якщо ви гарно знаєте англійську мову, то можете навчатися фактично будь-де в Європі. Лише у великих європейських країнах (Франція, Німеччина, Італія, Іспанія) викладачі схильні заохочувати студентів до навчання мовою своєї країни. Хоча й такі міжнародні освітні програми поступово стають англомовними. Приміром, Скандинавія суцільно англомовна країна, і в цьому регіоні ви спокійно можете прожити без знання місцевої мови. Проте в сучасному глобальному світі однієї лише англійської вже замало. Тому певна група стипендійних програм передбачає знання однієї чи кількох романо-германських мов (німецької, французької, італійської, іспанської) або, приміром, польської (сусідня Польща має чимало пропозицій для українців). І, звісно, якщо ви знаєте порівняно маловживану мову, як-от: чеську, японську, арабську тощо, — то це лише плюс на шляху до навчання чи стажування.

Захід відбувся в рамках проекту «Просування молодіжного активізму в Центральній Україні» за фінансової підтримки NED.